Molly Bloms bravader

Wednesday, May 03, 2006

HAHA! Ibland är det kul att jobba.som tex när man får titta på den senaste Harry Potter DVD:n. det är vad jag kallar för en chillektion. Andra saker som hänt idag: Hört en uggla och sett två svanar på viken. Två hönor och en tupp är ute och kollar in läget som vanligt. Tuppen heter Konstantin (efter det eminenta TYSKA Barnprogrammet Barnen i Uhlenbusch). Hönorna är så lika så de har inte fått några namn än, men en sak vet jag ialla fall. Dom pratar gotländska, för dom vill jämt ha "maaaaat" och så" giller vi att gå å sprätte" Det är ialla fall vad dom sagt till mig.

Det är är signaturmedlodin:

Für Gockel Konstantin hat fliegen keinen Sinn. Er Musst am Boden bleiben und uns die Zeit Vertreiben.

Refr: Auh Weia, Auh weia der Hahn liegt keine Eier, Auh weia, auh weia der hahn liegt keine Eier.

Für Gockel Konstantin hat schlafen keinen Sinn. Wer soll uns sont im Leben von Ulhenbusch erzählen?

Refr:

Für Gockel Konstantin hat weinen keinen Sinn. Wir sind in deiner Nähe und machen dein Gekrähe.

Auh weia, auh weia kiki-riki-kiki. Auh weia, auh weia kiki-riki-kiki
Kikiriki!

Så ja! Nästa gång ska jag nog skriva om skolmatshistoriska rätter jag inmundigat!

M

0 Comments:

Post a Comment

<< Home