Molly Bloms bravader

Sunday, October 01, 2006

Revidering å tidigare inlägg.

Jag tar härmed tillbaka mitt påstående om att mitt utseende inte längre är gångbart hos svensk bilprovning. Det förhåller sig nämligen så att åldern å den kvinnliga kunden måste vara i paritet med den manliga bilprovaren.

Det var bara ett fel: ena vindrutetorkaren måste bytas. Och hade jag inte varit den charmanta bilägaren som jag är hade jag nog fått ställa in halvljusen själv och kommit på en återbesiktning. Men besiktningsmannen gjorde det åt mig.

Haha! Jag är patetisk, men saknar man romantik i hemmet *hint hint* så blir detta en händelse av världsnyhet när man blir uppvaktad på detta höviska och gentlemannamässiga sätt.

Alla gamla riddare i SCA kan dra något gammalt över sig. Nä tacka vet jag en "Lennart" i bilprovningsoverall. Han vet hur en slipsten skall dras,och det är nog inte alla som kan kurtisera fruntimmer på arbetstid.

Sopranos väntar.

Molls

0 Comments:

Post a Comment

<< Home