Molly Bloms bravader

Saturday, March 10, 2007

På radion i köket är det omöjligt att få in P1, det bara brusar och stör. Hur jag än bänglar med antennen så sipprar P1-kunskaperna i väg i kosmos utan att ta omvägen via min hjärna. Men närradiokanalen går utmärkt. I bilen får jag inte in någon kanal alls, ingen av vikt i alla fall. Den som hörs utmärkt är Radio Rix. Såklart. En gång åkte jag bil till Tornedalen. Jag åkte på finska sidan upp. Då plötsligt gick det alldeles utmärkt att lyssna på P1. Jag lever alltså i kulturskugga. Detta medför att jag blir blek och håglös och i de svagaste stunderna luras att tro att fördumning är ett normalt tillstånd i Casa Molly Blom.


Jag börjar leta fram mina NRJ-Dance hits, (som jag givetvis inköpte en gång på grund av en ironisk anledning) men kommer sen ihåg att jag donerat dessa till hednamissionen. Jag söker efter min Jacqueline Briskin samling, (alltså här har jag ingen bra förklaring) men den förgyller nog någon annans bokhylla just nu.

Dumheten, och dess personliga assistent enfalden är på god väg att ta över mitt liv. Tur att man i viss mån kan välja de människor som finns i ens närhet. Men befinner man sig i skuggan av magnetiska berg är det inte konstigt om organismen påverkas.

Bäst just nu:

Sergio Mendes and Brasil-66 Scarborough Fair

Amos Oz En berättelse om Kärlek och mörker

Ingefära

Att snön försvinner

Dåligt:

Att det spökar

M.B

0 Comments:

Post a Comment

<< Home