Molly Bloms bravader

Friday, January 16, 2009

Ja. det där med nyårslöften, det gick ju bra i en sådär 16 dagar. Mitt löfte var ju inte att köpa nya prylar, men i och med min allt för höga A-kassa så blev jag alldeles förvirrad och visste inte vad jag skulle göra av med min stora förmögenhet.

Samtidigt som jag avgav mitt löfte så lyckades jag ju få med lite undantag. Desssa var som följer:
1. Sprit och andra alkoholhaltiga drycker är inga prylar.
2. Böcker är inga prylar.
3. Vad människor i min närhet väljer att ge mig som gåva är inte något jag kan styra över.

Men men.. anledningen till mitt fall är att jag börjat lyssna på en samlingsskiva med proggmusik och det ena gav ju det andra så nu i min ägo har jag:

1. Arbete och Fritid Arbete och fritid.
2. Contact Samma vindar samma dofter
3. Skäggmanslaget Snus mus och brännvin
4. Merit Hemmingsson Trollskog

Fyra Proggskivor är FLER än en hel jämrans alliansregering!

Och egentligen handlar ju detta om återvinning i sann 70-talsanda.

Må härmed år 2009 utropas som det nya proggåret!

Molls

5 Comments:

  • At 1:20 AM, Anonymous Anonymous said…

    Aah! Progg! Har du hört Motvind? LP:n "Snacka går ju" rekommenderas varmt. Klassisk Göteborgsprogg. För övrigt så jag Rekyl live i Tunaskolans aula 1979. Det var en upplevelse. "Stilla dagar i Lule", säger jag bara...

     
  • At 7:20 PM, Anonymous Anonymous said…

    Tack för tipsen! I ett hårt samhälle är det bra att drömma sig bort till en lite alternativt proggigare värld.

     
  • At 6:20 AM, Anonymous Anonymous said…

    Men vaffan.. Tänk att hitta dig på ett sånt här ställe.. Fast du kanske inte är den Molly som jag tänker på.. Gunnar Arrias..? Akademikerskolan..? Tequila-race? Ett sånt här oväntat återseende har inte hänt sen Liverstone irrade omkring i Afrika...

     
  • At 10:36 AM, Blogger Molly Blom said…

    Ehum...http://mollyblom.blogspot.com/2006/05/fyllor-jag-minns.html

     
  • At 3:28 PM, Anonymous Anonymous said…

    Du minns mig.. Wohoooo.... =)

     

Post a Comment

<< Home