Molly Bloms bravader

Thursday, October 26, 2006

Böcker jag läser just nu.

1. Stamtavlor av Dilsa Demirbag-Sten (Mycket läsvärd, ut och köp nu!)
2. Faktotum av Charles Bukowski ( I love)
3. Jag minns alla mina älskare och hur de brukade ta på mig av Kerstin Thorvall (självutlämnande och skoningslöst, Thorvall går alltid att läsa)
4. Marie-Antionette av Antonia Fraser (Spännande och gastkramande, kanske klarar hon sig undan giljotinen den här gången?)
5. Det rena landet. Om konsten att uppfinna sina förfäder av Maja Hagerman. (Jo det säger jag bara att det mesta av det där finns ju redan att läsa i min B-uppsats från 98. Men läs den och fundera lite på varför Visby blir Grisby varje vecka 32.
6. Abotten, bonden och hölasset av Olle Ferm ( ska försöka harva mig igenom den)
7.Bad Blood av Lorna Sage ( en engelsk måste man ju alltid ha)
8 En ovanligt torr sommar av Peter Robinson ( en deckare necesse est)
9. Barnens ramsbok( alltid något nytt att förkovra sig i)
10 Konservering från 1931 ( har alltid velat göra Lingonsallad och nu kan jag)

Säg mig vad du har på ditt natttygsbord och jag säger dig vem du är.


Molls

0 Comments:

Post a Comment

<< Home