Molly Bloms bravader

Monday, October 02, 2006

Ur en students dagbok:

Kära dagbok!
Jag måste bara få skriva av mig lite. Det har ju varit ett tag sen jag skrivit men det har varit så mycket nu de senaste veckorna. Det har varit en riktigt omtumlande tid för mig. Du anar inte vilka nya människor jag mött.. och alla i min klass verkar jätte snälla ( och två stycken hånglade med varandra första kvällen!) Jag hade jätte tur att få ett rum! Här på Porsögården verkar det jätte trevligt. Jag vi är faktiskt som en jätte stor famij. I min korridår är det förutom jag, en tjej som heter Fia som kommer från Gällivare som ska läsa till förskolärare och så är det Peter som var vår överphösare, sen är det Juan från Chile och så är det några till som jag inte kommer på vad de heter.

Jag tycker verkligen att phösarna har lagt ner ett fantastiskt jobb under denna nolleperiod. Och hur långt tid har det inte tagit att förbereda? För som det står ”Har inte du roligt under nolleperioden så har inte generalerna roligt .. och då blir det inte roligt”.

Och universitetet liknar ju i mångt och mycket ett amerikanskt campus och det är ju tur att min klass har ett eget hemklassrum, för det känns ju lite tryggare och i D-huset verkar det jätte fint. På Kåren är det ju också jätteroligt så dit kommer jag att fara många gånger. Linda i min klass hon beställde till och med två Long Island Ice Tea utan te!

Men förfesten innan var heller inte så tokig. Jag hade med mig soundtracket till Bridget Jones dagbok så det blev ju succe direkt!! Jag tror faktist att jag ska köpa en overall för det måste ju vara jätte skönt att slippa klä upp sig när man ska på kåren. Jag mötte också en jätte trevlig kille som heter Marcus, han går maskin teknik och är med i ”Bussiga Klubben” som kör buss på olika resor! Han tipsade mig om tele marksskidåkning, det måste jag bara prova!

Nä nu måste jag sluta!
Det här kommer nog att bli den bäste tiden i mitt liv!

Puss alla!
Kram Lotta!! (Blivande lärare för de yngre åldrarna!!!)



Som av en ren händelse har jag fått tag i Lottas dagbok, och som den snälla v'nnen jag är får hon publicera sig på min blogg, hon tyckter själv att det här med "data" är svårt (och för att inte tala om särskrivningar om du frågar mig) och jag är ju inte den som är den.


Molls

0 Comments:

Post a Comment

<< Home