Molly Bloms bravader

Thursday, October 12, 2006

Barnböcker jag rekommenderar:


1. Ta fast Fabian! av Jan Lööf
2. Babar-böckerna av Jean och Lauren Brunhoff (analysera om du kan, vilka är noshörningarna EGENTLIGEN?)
2. Örnis bilar av Carl-Johan de Geer.
4. Historien om någon av Åke Löfgren.
5. Kriktor av Tomi Ungerer
6. Petter och hans fyra getter av Einar Norelius
7. Boken om Bodil av Pija Lindenbaum
8. Knacka på av Anna-Karin Tidholm
9. Regn är vått sa greve Tott av Niels M Bodecker.
10. Tottes mamma är ett tjackluder

och nästa lista blir en tysklista på min ära!

Molls

1 Comments:

  • At 11:33 AM, Blogger Sooz said…

    Hello miss Molly. Jag jobbar de flesta kvällar så tyvärr är jag inte hemma så mycket, men däremot är min käre make det så slå en signal när du vill hämta böckerna så är han näst intill garanterat hemma.

     

Post a Comment

<< Home