Molly Bloms bravader

Tuesday, February 13, 2007

Jag noterade häromdagen att det var tack vare P1 och kunskapskanalen jag kunde andas frisk luft. Jag hade fel! Till min fasa märkte jag i eftermiddag att virrpannan Lantz nu huserar i P1. Hon har blivit för gammal för P3 sägs det. Må det. Men varför ska vi trogna P1lyssnare straffas att höra på denna sopa kan man undra. Men jag är inte den som är den. Härmed kommer nu några tips till P1:s ledningsgrupp om andra mediapersonligheter ni kan anställa för att ”hippa upp plejset” lite. Håll i er:

1. Josefine Crafoord kan leda BoktornetJag tycker det är viktigt med vahettere snygga författare och vahettere snygga framsidor på böcker.”

2. Alexander Skarsgård kan leda Vetandets värld ”AMEN skitkul, men vaffan, det går ju skitsent på kvällen, jag går ju alltid upp sent och fikar en latte frukost på söder, och ingen kan ju se min spegelmin genom mikrofonen”

3. Linda Rosing kan leda kulturprogrammet Vågen som tar upp händelser i kultursverige ”Aaa typ jag uppträder på fredag på statt i Vänersborg, sen kommer jag att köra en promoturné i Finland och sen kör jag afterski i Åre och sen ska jag och Fadde testa familjebadets relaxavdelning i Södertälje. Har hört det ska vara skitbra”

4. Patrik Ekvall kan leda Tendens –programet som låter folk tala färdigt*”Alltså vad bra jag kan få tala färdigt i radion också, har så mycket jag vill berätta, om mitt singelliv, mina carolatänder och dessutom få tid att ge lyssnarna en analys. KANON!”


Molly Blom.


*http://www.sr.se/cgibin/P1/program/artikel.asp?ProgramID=1253&artikel=323862

1 Comments:

  • At 11:16 PM, Anonymous Anonymous said…

    Bästa hemmansägare Molly Blom!
    Är fullständigt överens med dig angående P1.
    Jag gillar Lantz men inte i P1!

    För övrigt har du ett strålande bloggnamn: Molly Bloms bravader och en rolig profil!

    Ett fyrfaldigt leve!
    Hipp hupp hurri hurra!

    P1 har ökat ut Spanarna med 10 minuter eller nåt och skurit ner Konflikt.
    Inte bra det heller!

    Dan Greider
    http://blogg.aftonbladet.se/10688

     

Post a Comment

<< Home