Molly Bloms bravader

Sunday, February 04, 2007

Som den mediapersonlighet kommer härmed mitt betyg på årets delfinal.

Håll i er:

Elin Lantto – Money
Lika intressant och nyskapande som en Radio Rix “Hit”

Andersson & Gibson - Anything but you
Some put the trust in the east, some put the trust in the west, some put the trust in the melodifestival.

Anna Book - Samba sombrero
Senast fru Book hade en festivalhit var år 1986, må vi alla hoppas på att det tar 21 år till nästa gång hon bestämmer sig för att berika schlagerpubliken igen.

Addis Black Widow - Clubbin'
Det är ju alltid bra med ett förortsalibi. Problemet med det är ju att folk i förorten har ju annat för sig än att se på svenniga musiktävlingar. Som till exempel att umgås, äta god mat och ha roligt.

Andreas Lundstedt – Move
Man lyckades inte med det man föresatt sig då man slog en träpåle i liket i slutet av 70-talet. Sen dess har discon med mer eller mindre jämna mellanrum återuppstått från de döda och försökt skämma livet ur oss. Senast Andreas Lundstedt hade en hit var i den där gruppen med de två tjejerna som sjöng falskt. Kanske ett tips till nästa gång, Andreas?

Tommy Nilsson - Jag tror på människan
Senast Herr Nilsson hade en hit i melodifestivalsammanhang var år 1989. Han är även känd som Lill-Babs svärson. Jag tror också på dig, Tommy

Hypnotized - Sofia
Om man är en okänd nobody måste man ta till fula knep. Men om inte ens hypnotisering hjälper är man fortfarande en okänd nobody som dessutom misslyckats i melodifestivalen. Hårda bud.

Uno och Irma - Godmorgon
Sätter man i hopp några av landets mest pretentiösa artister så får man skylla sig själv att man lyssnar på skiten. Men är man desperat så är man. God natt!


Och som den kulturpersonlighet jag är så kunggör jag härmed att jag inte sett ett dugg av skräpet, Ty, jag umgicks med mycket trevligare folk och hade annat för mig!

Molly The Rolling in the Snow -Show

0 Comments:

Post a Comment

<< Home