Molly Bloms bravader

Friday, March 30, 2007

Jag lever, jag förstår även att mina svältande massor till fans måste få sig lite till livs.

När de arbetslösa ständigt drabbas av pålagor vill även jag dra mitt strå till stacken (jag är ju inte den som är den som alla vet) Så här följer tips på hur man kan utnyttja sin a-kassa till fullo. Dvs att göra så lite som möjligt med så lite som möjligt. Givetvis är alla dessa förslag väl utprovat av bloggförfattaren själv. Allt för att få så stor vetenskaplig exakthet som möjligt.

1. Gå omkring i nattskjorta långt in på eftermiddagen? ( varför inte, det är ju inte direkt så att du är på väg till en arbetsintervju?)

2. Spela Diablo 2 (fly in en värld där du garanterat inte är arbetslös!)

3. Ha balkanfestival i ditt vardagsrum (kan man få jobbsökarbidrag till Balkan?)

4. Börja följ en såpa (Ett tips: HTG på fyran kl 12.20) Att ha ett långsiktigt projekt kan aldrig vara fel.

5. Sänd en tanke till HM Konungen (Känns alltid bra att det finns folk som har det sämre än en själv)

6. Ligg och dra dig på mornarna, slå på P1 och insup lite kunskap. (När du väl fått en anställning kan det vara försent.)

7. Ägna dig åt vardagsfilosofiska betraktelser. (Typ: det som inte behöver göras i dag kan alltid uppskjutas i morgon)

Ja. det var väl allt för tillfället. Det slog mig även idag att jag är lika gammal som Ragnar.

Det kostar på att fundera över existentiella frågor minsann.

God Kväll det här var Molly

0 Comments:

Post a Comment

<< Home