Molly Bloms bravader

Thursday, November 15, 2007

Därför blir jag aldrig årets mama:

  1. Jag gav mitt barn tårta till lunch igår.
  2. Jag bor inte innanför tullarna.
  3. Jag drack två öl i onsdags och en cognac i går. (Det var inte på en premiär)
  4. Jag har ingen häftig vagn/designkläder att visa upp på torsdagsfiket.
  5. Jag kan inte laga barnmat på höjden som Charlotte Perelli i sitt supersterila kök.
  6. Jag fick en Nintendo wii i 33 års present. Alltså inte ett gymkort för mig och min telning.
  7. Jag känner inte att Malin Berghagen är min förebild här i livet.
  8. Jag tar aldrig tid för mig själv i mitt hemmaspa med kukdyra doftljus.
  9. Jag har ingen barnflicka att lämna mitt barn till när jag ska shoppa handväskor*
  10. Jag vägrar att mitt barn blir besudlat av sånger till ett barn-triologin.
  11. En playdate? Har jag med min dildo varje torsdag udda vecka.

*det tyngsta argumentet om du frågar mig.

Jag är inte bara mamma utan jag är även deltidsalkoholist och kronisk ironiker.


Molly

0 Comments:

Post a Comment

<< Home