Molly Bloms bravader

Tuesday, January 29, 2008

"Kan du inte uppdatera din blogg med något du är arg på? " Jag fick frågan av en av mina många hängivna fans. Ja här är resultatet.

Melodi: Sådan är kapitalismen.

Han har kosing så det blir över,
har en stor sommarturné.
Ger ur fler skivor än han behöver,
svartvit omslagsbild har de.

Refräng: Trubadurer kan få fitta,
Brudarna de står på rad,
Vid varje avkrok kan man hitta,
nån som vill ha en "serenad"

Rösten den ska nog hes vara
mycket rödtjut går det ner.
Och om man finishen skall bevara
så bör man dricka mer och mer'

Refräng.

En trubadur kan spela teater,
och om man gör det ganska bra,
med lite djupa arbetareklasslater
kan man publiken vid näsan dra.

Refräng

Ta betalt det kan man göra.
Ha ett nästan 7-siffrigt gage.
Så tänk på det innan du börjar höra
några visor utav Lars!

Refräng

Så lyssna på min goda visa
och ta fast på mina ord.
Om du skall trubadurer spisa,
se till att de ligger under jord!

Refräng.



Tack för mig!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home