Molly Bloms bravader

Monday, October 30, 2006

När jag dör vill jag ha följande musik på min begravning.

1. Beethovens 7a (det räcker gott med allegrettot) OBS! endast vid statsbegravning!
2. Hallelujah med Jeff Buckley (publiken måste ju lipa också)
3. Sex med Goran Bregovic (En balkanorkester är ALDRIG fel!)
4. Sorgemarsch av Chopin (ja ni vet den där i Fanny och Alexander) Men endast om min kista blir dragen av 6 svarta hästar med plymer i iskall kyla genom hela stan. Den måste även framföras av en frusen blåsorkester.
5. Titelspåret ur A Clockwork Orange (precis när kistan bärs in i kyrkan) Mäktigt!
6. The Stripper (sista låten innan alla ska gå ut)
7. Halleluja med Rammstein (precis efter jordskyfflingen)
8. OM det förhåller sig så att kistan åker ner i kremeringsugnen direkt från golvet eller in i väggen så skulle jag vilja att man spelar Saint-Saëns Symfoni nummer 3 Allegrot och gör en välregisserad föreställning av det hela

Ja det var väl det hela.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home