Molly Bloms bravader

Wednesday, February 14, 2007

Kommer ni ihåg förr, då dödsannonserna var fulla med människor som föddes på 1800-talet. Den tiden kan jag minnas med visst välbehag. Men visst blir man varm i hjärtat när man läser om 78-åringen som inte har kört inne i centrala Karlskrona sen omläggningen av högertrafiken. Den gick visst inte så bra för 78-åringens högerpremiär i storstan. Men vad gör det? En tidsresenär har korsat mitt spår, och det tackar jag för. Denna valentingåva blir svår att toppa. Jag är alldeles varm i hjärtat.

Molly.(Som dock alltid har hållit till höger, med ett hjärta som sitter till vänster och ett blod som är rödaste rött)

1 Comments:

  • At 10:12 PM, Anonymous Anonymous said…

    Hej!
    Hörde också den nyheten.
    Jag minns när jag var inne i en skivaffär i Göteborg. Det kom in en gammal dam som var övertygad om att hon var inne på banken.
    Det lär ska ha legat en bank där en gång i tiden.
    Också en resenär i tiden.
    Jo, den unge expediten förvånade mig genom att vänligt och tålmodigt bemötande!

    säger Dan Greider
    http://blogg.aftonbladet.se/10688

     

Post a Comment

<< Home