Molly Bloms bravader

Tuesday, February 17, 2009

Snälla jag orkar inte med…

1. Dylika ”Nöjesprofiler” som åker in för våldtäkt. Det räcker ju med att man får arrangera Fröken Kokosolja med Marie Picasso på singback som huvudakt för att få kalla sig nöjesprofil. Men händer det innanför tullarna så är det ju riksnyheter.

2. Radionyheterna på P3. Fast har man en infantil publik så har man. Tur att jag bara ibland lyssnar av misstag och snabbt kan ändra om till P1. Tack gode gud för det.

3. Min sprängfyllda bokhyllevägg. Ja jag vet att det är tungt att vara intellektuell men nu börjar bokkrisen på allvar. Jag har ju ingenstans att ha böckerna. Det får bli som jag fruktade. Jag är dock inte riktigt redo än för dubbla rader…

4. Den här jävla kylan. Jag är helt värdelös på att elda. Hade jag levat innan elens intrång hade jag frusit ihjäl i någon backstuga med jordtrampat golv och blott en kålrot i skafferiet.

5. Alliansregeringen. Snälla Fredrik. Snälla säg att du är en konstfackelev och att nedskärningarna för de sjuka och arbetslösa bara är ett examensarbete och att du i detta vill se hur människor påverkas genom förändringar i olika statliga institutioner, och att du nu för att be om ursäkt till de berörda människorna ger dig ut på kärleksturné med Tomas Di Leva.



Moll

Ps: till min ”nygamla” bekant: Jag ska lägga in dig som länk bara jag klurar ut hur man gör Ds

0 Comments:

Post a Comment

<< Home