Molly Bloms bravader

Wednesday, June 10, 2009

Västerbotten. En betraktelse del II.

1. "Nu far vi på historisk mark" utropat av mig när vi närmade oss Ratan. Till och med jag är lite tagen över 1809 och rysshärjningarna.
2. Hagabageriet i Umedalen. Ett riktigt bageri med en riktig bagare. Inte ett Bake-off bröd så långt ögat når
3. Per-Olov Enqvists berättelse om sina onaniobjekt han hade som 14 åring var en utmärkt högläsningbok när man bilade i landskapet i fråga. Ingen sprit, ingen kortlek, ingen bio, mycket gudsfruktan och all denna synd. Västerbotten i ett nötskal.




Slutligen. Under vårt land nationaldag råkade jag se på de lokala nyheterna som visade glimtar ur nationaldagsfirandet. Thai-dans är helt okej för mig. Magdans av några amatörer som har gått på ABF är det inte. Hur god viljan än är. Jag har inte riktigt hämtat mig än, min skämsbarometer har slagit i taket, jag vet inte riktigt hur den ska kunna återställas till normalläge.


M.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home