Molly Bloms bravader

Wednesday, May 27, 2009

Nu får det vara nog. Jag orkar inte längre. Jag försöker bara hitta en enkel svart tröja, lite tajt men med långa ärmar. Den får inte vara u-ringad eller v-ringad. Bara vanlig enkel. Men som det mesta här i livet så ska det ju vara uppförsbacke. Men jag är på gränsen till vansinne.

Nej tack, jag vll inte ha:

1. Omlottklänningar i silkiga material med mönster som får den värsta 70-talstapeten att rodna av blyghet.

2. V-ringade blusar med puffärmar med kontrasterande* mudd tex orange mot svart, vitt mot brunt, enfärgat mot småblommigt.

3. U-ringade tröjor i silkigt material med något rysch-pyschigt "mönster"

4. Marinblått. Jag hatar färgen marinblått, man åldras 30 år med den färgen och i kombination med beige är det bara att ansöka om ålderspension utan att passera systembolaget.

5. Och vad är grejen med pastellfärgade jeans? Jag bara frågar.

Jag vet att de kända bllighteskedjorna vill att jag ska köpa deras trasor med "stil" och gå omkring och fåna mig på det nybyggda uterummet som är inredd med osmakliga saker i pastell från en inredningsbutik som slutar på -tex. Sen ska jag bjuda på getost och grillad Halloumi, delikatesser från medelhavets kök och kräks och äckel. Sen ska jag hänga mig i närmsta tallegren, och min spräckliga tunika i syntet kommer synas vida kring. De kommer att säga att jag försökte men inte riktigt nådde ända fram. Och dom kommer fråga sig: Varför finns det inte längre ett bassortiment i 100% bomull,som tål 60 graders tvätt och torktumling? Då kanske allt varit annorlunda.

M.

* man har väl inte läst littvet för inte, eller hur V? Jo föresten det var nån som googlade på G.A och kom in hit haha!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home