Molly Bloms bravader

Thursday, May 07, 2009

Jag tar tillbaka. Jag är glad att jag inte föddes i Sorrento. Jag är glad att mitt land inte styrs av en maktfullkomlig, gubbsjuk idiot som färgar sitt hår som dessutom kontrollerar en stor del av sitt lands medier. Nä då är det ju mycket bättre i Sverige, då en hel klan gör det.


och jag vill gärna i fortsättningen slippa:

1. Det aprikosa klädmodet. Folk kommer inte ens att vilja ha kläderna som har blivit över i höst ens om dom får det gratis.
2. Färdigtrasiga jeans.
3. Fiskben i sushibitar. Detta har hänt två gånger i rad!!
4.En viss popgrupps återkomst. Ledtråd: den ena ser ut som en hamster och har en kärringfrisyr och den andra har inte ändrat sin frisyr sen det var modernt med färgen aprikos. Det är även dessa personers fel att du under 80-talet fick betala en kopieringsavgift på dina blandband och indirekt att du får betala en kopieringsavgift på dina cd-skivor. Men nu är dom tillbaka med en "The Best of the Best of" Vi med den goda smaken håller oss borta förstås och hoppas i vårt stilla sinne att Skansen scenen går sönder så vi inte behöver höra mer om det spektaklet i sommar.

Men sån tur kommer vi aldrig att ha.

Ty när temperaturen stiger då triumferar dumheten!


M

5 Comments:

  • At 2:18 AM, Anonymous Vic said…

    Har funderat på vilken popgrupp som gör revival. Är det Modern Talking du pratar om? Herregud, man var ju spyless på dom redan då det begav sig.

     
  • At 8:35 AM, Blogger Molly Blom said…

    Nej! det är en svensk popgrupp en man och en kvinna.. nu vill jag inte säga mer

     
  • At 7:27 PM, Anonymous Vic said…

    Ahaaa... Nu vet jag vilka du menar.. Men egentligen var min gissning på Modern Talking inte helt fel.. hamster-ansikte och hockeyfrilla...

     
  • At 8:27 AM, Blogger Molly Blom said…

    haha! men jag måste meddela att jag är skyldig till att ha haft ett blandband med nämnda grupp!!

     
  • At 6:53 AM, Anonymous Vic said…

    Blandband? Shame on you.. Nu kastar jag tegelstenar i mitt lilla glashus men jag har faktiskt tre (fyra?) cd-skivor.. Ja, jag har gömt dom längst inne i förrådet... Re Modern Talking.. Har faktiskt deras första singel.. När jag tänker efter så är det nog jag som ska stå i skamvrån i något år eller så

     

Post a Comment

<< Home