Molly Bloms bravader

Wednesday, May 10, 2006

Vad jag irriterar mig på just nu:
(En lista att bevara och reflektera över)

1. Att det inte finns Salt & Vinegar chips. Vad i helvete. Det verkar som om man bor i ett chips- U-land
2. Att det inte finns några bra tidningar. Jag menar man läser ut alla på 5 minuter. Sen är det bara en massa ointressant yta och en massa pretantiös kulturskit
3. Ouppfostrade ungar som skriker och håller på och beter sig. Jävla curlingföräldrar, stryk borde ni ha.
4. Kenta- och Stoffefrisyrer på vuxna människor ( se Modstriologin för utförligare info)
5. Alla färdigblekta och nötta jeans. Kan jag själv få nöta ut mina kläder tack. Folk i utvecklingsländer har väl annat att göra än att förstöra kläder de aldrig kommer att ha råd att köpa.
6. 80-tals retron. Hallåååå 80-talet har ringt flera gånger och vill inte ha tillbaka sina grejor. Det var kanske roligt första gången. Då ja.
7. Affärer som smyghöjer priser lite då och då. Annonsera om det om ni vågar, istället för de reklamblad som förpestar min låda varje vecka.
8. Att jag inte har idats sätta upp en "Ej reklam"- skylt på min brevlåda.
9. Bilförare som segar på i enfiligt men sen när det blir tvåfiligt då gasar dom på så man fan nästan inte hinner om innan det blir enfiligt igen. Men ni kommer få ert straff. Var så säker.
10. Att det inte ser ut som i reklamen när man ska raka benen.

Ska försöka vara lite mer positiv nästa gång.

M.

2 Comments:

  • At 2:13 PM, Blogger Sooz said…

    Ja fasen, jag hamnar inte på nån snygg strand när jag rakar benen - och itne är det lika kladdfritt och fint heller. Bah! Fram för överviktiga överåriga översminkade damer i reklamen så man kan känna sig snygg i jämförelse!

     
  • At 10:11 PM, Blogger Sooz said…

    Man kanske kan köra det som en följetång i realtid, varje reklampaus får man se hur långt personen i fråga kommit :)

     

Post a Comment

<< Home