Molly Bloms bravader

Thursday, June 22, 2006

Mullig åska

Mera åskväder,det säger jag bara. Vaknade i går morse av en riktig lång knall, tyvärr höll set inte i sig, men bättre än ingenting. Mer åskväder åt folket! idag är det ett sånt här härligt väder så man MÅSTE bara vara inne och hålla på med grejer, och ingen svagsint jävel undrar varför man inte är ute i det fina vädret. För när det är sommar, då ska man ju aktiveras ihjäl. Nä, ha semestern hemma i stället och låt gräsmattan växa i stället för att stå i en 40 minuter lång kö på Gröna Lund bland en massa matos.

Apropå matos och krimskrams, jag avskyr verkligen också dessa jäkla festivaler som småstäder med storstadskomplex måste ha varenda sommar. Fast nu är ju jag bortrest under Luleå kalaset och det är ju jävligt skönt. Fast det är ju så kontinentalt med uteserveringar och dyr öl i billiga plastglas och så kan Tobbe och gänget från Råneå sätta på några villiga fjortisar.

Tycker ni jag verkar hatisk och bitter? Det struntar jag i , Jag får Hata precis hur jag vill.

Här kommer ialla fall receptet på en grillsås som känns ända in i öronen:


6 msk farinsocker
1 msk salt
En halv msk peppar
2 och en halv msk Chilipulver
vitlök efter smak
1 msk rivet citronskal
6 msk Worcestershiresås
och finalemente...
5 och en halv deciliter ketchup.

Allt detta blandas i en kastrull eller stekpanna och sjuds i 20 minuter

Denna sås kan användas som pensling på kött man grillar eller som sås bredvid.

Åter till hemmafrusysslorna!

M.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home