Molly Bloms bravader

Saturday, June 10, 2006

10 roliga saker man kan göra i ett kloster

1.Odla eget
2.Rulla hemgjorda i Gutenbergbibeln
3.Tulla på nattvardsvinet
4.Dubbeldippa oblater i salsa OCH guacamole
5.Bjuda in trädgårdsmästaren för ”konsultation” angående basilikaodlingen
6.Man kan försöka kolla vad grannmunkarna har under kåpan
7.Man kan ha tyskfest under täckmanteln ”kontemplation”
8.Man kan försöka lista ut vad heliga Birgitta gick på ( och givetvis prova det själv, allt för vetenskapen)
9.Missförstå vespern för vespa
10.Rymma

Och sen tänkte jag så här: Jag ska ta en bild på min havsvik och härmed nominera den till "Sveriges minsta havsvik som fungerar" Den fungerar alltså som båthamn och som badpool. Men det kommer lite längre fram. Idag har jag plockat nässlor. Huset ser ut som ett rövhål och så har jag ett myggbett på kinden.

Puss!
M.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home