Molly Bloms bravader

Friday, August 18, 2006

"Det ska jag säga dig flicka lilla, när jag inköpte denna Saab V4 år 1971 fanns det inga småjäntor på vägarna inte och då hade jag redan haft körkort i 20 år. På den tiden var det ett annat klimat i trafiken vet du. Då kunde man bara inte komma i stora bilar bakifrån och velat om. Nehej du, på den tiden då respekterade man varandra i trafiken. Ville man inte bli omkörd så var det ingen som tvingade en ut iväggrenen som idag då de ska fram som tossingar. Man undrar var de ska till när ungdomarna har det så bråttom? Och på den tiden, på den tiden körde ju inte folk så fort heller, då hade man tid. Det är något som dagens ungdom verkar ha så lite av. Så därför ska jag tala om för dig att idag så kör jag nämligen på följande sätt: Är det 90 kilometer i timmen, då kör jag 70, är det således 70 kilometer i timmen så kör jag 50, är det 50 kilometer i timmen kör jag 30. Då ska faaan ingen jäntunge köra om, och det ska jag tala om för dig att vägrenskörning det sker på mina villkor!"


Jag lovar, jag har fått en ny förmåga, jag kan läsa kepsgubbars tankar, en skrämmande men ändå fascinerande superkraft. Hoppas jag inte missbrukar min gåva och går över till den goda sidan...

M.

1 Comments:

  • At 8:46 AM, Anonymous Anonymous said…

    I mina trakter är det 70 km/h rakt över som gäller - oavsett om bilen puttrar fram på motorväg eller genom ett bostadsområde. Är det kanske så att det är den genomsnittliga hastigheten för den aktuella dagens utflykter som gäller? I så fall har jag missat något...

     

Post a Comment

<< Home