Molly Bloms bravader

Tuesday, August 15, 2006

Sammanfattning av min semester en lista extrawaganza!


Resturanger du inte ska äta på:

1. Vilmas, en vägkrog i Västerbotten. Entrecotén ( redan den stavningen borde vara avskräckande) var hur genomstekt som helst, vilket inte pommes fritsen var ooch till detta serverades en pulverbearnaise som hade skurit sig ( en bedrift bara det). Ja man ska klaga men vi var på väg och var hungriga. Så jag berättar för alla jag känner så att ni blir skrämda.

2. Restaurang Brinken eller något likande i Visby. Usch och blä säger jag bara. Sås som har skinn och skolmatsalspotatis.

3. Thaibuffé i Visby på en restaurang som ingen Gotlänning går på. Vet inte vad den heter och har aldrig varit där. Men jag säger bara: Passa er!

4. Styringfesten. Maten var helt OK , men rätten var såååå liten , kändes som ett skämt att betala 100 spänn för det där. Mätt blev man inte. Bakläxa anbefalles å det skyndsammaste!

5. En falafel på marknaden, inget direkt fel på smaken, det vara bara lite lite.

6. Den starka Kebaben i Roma. Den smakade helt OK tills det blev starkt. Sen belv det starkt.

Här däremot ska du äta:

1. I Lickershamn, köp rökt fisk, ta med och ät med Gotlandslimpa.

2. På en hämtpizzeria i Gotland. Stora fina Pizzor, knusslar inte med vare sig pålägg eller sallad, den ligger nånstans söder om stan tror jag.

3. Vid Hoburgsgubben, ingen turistfälla där inte. Lax med Kajplökshollandaise rekommenderas.

4. En falafel vid marknaden. Det var en tjej som sålde dom, hon var trevligt och en liten mugg saft + ris ingick. Mycket trevligt!


Det bästa med Styringheims tältläger:

1. Våra trevliga grannar till vänster!
2. Att det var gångavstånd till Visby
3. Att det var en affär nära ( Ica kometen, handla där!)
4. Katten Mossa

Det sämsta med styringheims tältläger:

1. Flygplanen
2. Toaletterna
3. Trafiken utanför lägret.
4. Trafiken genom lägret.
5. Speedwayträningar
6. Bilbingo två gånger
7. En hög med brädor och slangar som låg under en presenning som vikts undan.
8. Alla skitvikiga personer som bemödade sig att kommentera saker och ting (det finns säkert fascist-reenactment för såna som er, kolla i Italien eller Tyskland. Ledtråd 1933-1945)

(senare ska jag lägga upp en bild med talande text, det blir mer levande så!)


Kändisar jag såg:


1. Horace Engdahl. Sekreterarnas Sekreterare
2. Dick Harrison. Populärhistoriker, som inte var det verkar snubblande över mjölkkannan i Aluminium som stod framme hela veckan. (Appropå Fascister bara)


Annat som var bra på Gotland:


1. Marknaden
2. Miljön på Kafé Nordgatt
3. Eldshowen
4. Korna som rymde.
5. Labans Kvarn i Roma
6. Min tjärsalva + min tjärtråd
7. Att jag bonanzade på tyger.
8. Laphroig bakom öronen.
9. Alla roliga brats i brillor och rosa Lacoste tröjor, finns ni på riktigt? Ja, ni finns!!!
10. Brända mandlar.


Överaskning jag tog med hem:
1.En fästing.

Ja, Das war alles från Molly: in service etc.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home