Molly Bloms bravader

Wednesday, December 20, 2006

Jag tänkte om jag skulle kombinera två av de saker jag avskyr mest just nu(Basshunter och Filippa Reinfeldt) och göra en äcklig soppa av det så skulle det bli något i stil med detta:

Jag har en husa
Hon heter Katarzyna. Katarzyna heter hon.
Och hon kan städa städa riktigt bra.
Hon röjer upp i hela vårt hus
Jag vill berätta för er att jag har en hjälp.

Jag har en husa
Jag är statsministerfru. Filippa heter jag.
Och hon kan stryka stryka riktigt bra.
Hon ger barnen frukost varje dag.
Jag vill berätta för dig att jag har en husa
som alltid tvättar tvätt och skurar golv,
och som ser till att vi inte har några besvär.
Hon hämtar take-away på fredagar
Kom ihåg att det är jag som är statsministerfru.


En husa som ingen annan prismässigt slår
Som vi kan kicka utan att hon förstår
Att vi hittar någon annan som dammar
Ja, tänk så det kan gå

Jag känner en statsminister
Han heter Fredrik. Fredrik är min man.
Och jag kan förbanna förbanna det ibland.
Att han inte tar mer från dem som inte har.
Jag vill berätta för er att jag vill ha mer.

Då kom den dagen jag inte trodde fanns.
Jag ville återställa en balans.
Visa att jag kunde vara
Precis som landets första dam

Jag är ingen dålig mor
Jag är väldigt, väldigt moderlig
Att göra mandelmusslor är inte främmande för mig
Att vara tillsammans hela familjen är viktigt för mig


Hon heter Katarzyna. Katarzyna heter hon.
Och hon kan städa städa riktigt bra.
Hon torkar och diskar i vårat hus.
Jag vill berätta för dig att jag har en husa
som alltid passar våra barn.
Och ser till dem utan besvär.
Hon hämtar take-away på fredagar
Kom ihåg att det är jag som är statsministerfru.


En husa som ingen prismässigt slår.
Som om vi vill kan kicka närsomhelst
Nya står i kö för att hos oss få damma
Östeuropa finns ju alltid kvar!

Molly

0 Comments:

Post a Comment

<< Home