Molly Bloms bravader

Wednesday, November 08, 2006

10 julklappstips till din telning:

1. “Midvinterblot” av Carl Larsson. Klart grabben ska ha en väggmålning! (640x1360cm)

2. Blecktrumman på dvd (vaddå Oskar Mazerath blir aldrig rent fysiskt äldre än 6 år)

3. Ett Fabergéägg. (där kan man verkligen tala om överraskning)

4. På spaning efter den tid som flytt av Marcel Proust (man kan ALDRIG börja med god litteratur för tidigt min vän)

5. Form för Madeleinekakor (Lite praktiskt arbete kan aldrig skada)

6. En grön Halda skrivmaskin. (För att uppmuntra ditt barns författarskap, det ska göra ont att skapa!)

7. Ett bra vin som kan lagras i en sådär 15 år (Lär dem sparsamhetens belöning)

8. Fünf symfonische Stücke aus "Lulu" av Alban Berg (Tolvtonsmusikens frånvaro från ditt barns liv kan på detta sätt anses vara en förgången tid)

9. Ett paradigmskifte ( låter bättre än skilsmässa )

10. En påse "Kungen av Danmark" ( bara för att det heter godis behöver det inte vara gott, en lärdom så god som någon)


Molly (som snart jultindrar med ögonen)

2 Comments:

  • At 7:44 AM, Anonymous Anonymous said…

    *harkel* Jag vill erinra mig att de nämnda pastillerna heter "Kungens av Danmark bröstkarameller". Tycker mig även minnas att de är riktigt goda!

     
  • At 9:29 PM, Blogger Molly Blom said…

    Åh... mitt förhållande till Kungen av Danmark är tudelat. Men min dröm är såklart att terrorisera mina barnbarn med nämnda karamell! ( och att vara döv när det passar)

    Molly

     

Post a Comment

<< Home