Molly Bloms bravader

Wednesday, February 14, 2007

Molly Blom: Ni är för avtändande.

Det är ert fel allihopa. Med era kläder ger ni mig signaler och påverkar mig dit jag inte alls vill. Med detta inlägg i den allmänna debatten vill jag ta tag i något som hittills varit glömt. Då gymnasietjejer anses vara för utmanande klädda och får löpa gatan fram för detta, vill jag nu skärpa fokusen på er män som med era val av kläder medverkar till min ökade frigiditet. Det gäller främst ni män som under sommaren tar på er halvlånga byxor i prasseltyg med dragskolinning både i midjan och vid benen. Detta i kombination med sandaler gör att jag blir lika kysk som en nunna i Vadstena kloster. Detta borde åtgärdas snarast. Man tar antingen på sig antingen långbyxor eller shorts. Det finns inget mellanting. Tro inte det, det är bara postmodernismen som spökar. Så för sommaren som kommer hoppas jag att vi alla kan vara överens. Jag hoppas verkligen det, för det här börjar bli jobbigt. Däremot vill jag försvara alla professorer inom humaniora som anammat det praktiska tyget manchester i mörka burriga färger. Så där. Nu känns det genast lite bättre.

Molly Blom

0 Comments:

Post a Comment

<< Home