Molly Bloms bravader

Tuesday, May 22, 2007

10 tecken på att du är småbarnsförälder. Håll i dig:

  1. Du får inte ens vara ifred på toaletten. ”Mamma, var är du? Är du där, var gör du, jag vill också komma in. Mamma jag är också pinknödig.” Etc. etc. i all evinnerlighet.
  2. Du tackar Gud för Bolibompas helgsändningar. (Jag böjer min i rygg i underkastelse för din enorma vishet, Gud)
  3. När du ska handla kläder åt dig själv kommer du bara hem med fler åt ditt barn.
  4. Du är avundsjuk på ditt barns sänghimmel (Jag vill också ha, det ser ju så mysig ut.)
  5. Det som gick bra att äta i går är uräckligt i dag. ”JAG TYCKER INTE OM!”
  6. Man kalkylerar chokladmutan kontra sockerfnatt, och konstaterar att det är värt det när det inte är ens egen tur läsa vid läggdags.
  7. Du har aldrig köpt så mycket skor som du gör nu. (Va? Fötterna växer ju?)
  8. Du kan Petter och hans fyra getter utantill. (Trollet Ludenben, vad är det för typ egentligen?)
  9. Det är ingen idé att städa. Varhelst en plats är tom finns det alltid utrymme för en pryl att sättas dit.
  10. Du vet vad oroväckande tystnad innebär.
Molly

0 Comments:

Post a Comment

<< Home