Molly Bloms bravader

Saturday, August 18, 2007

Molly Bloms semesterlista anno 2007.

1. Big No-no: Ät inte på Tönnebro värdshus. Falsk marknadsföring på min ära. På värdshus ska väl mat serveras? Dock med viss bingohallskänsla då maten ropades ut nummervis under hela "måltiden" i sig. Ett gott råd: Far vidare!
2. Kändisar jag såg: AIK-tvillingarna på Solnas pendeltågsstation. Alltid något!
3. Lokaltidningscharm: Tre fotografier på morötter i olika former, en såg ut som den hade snopp, den andra såg ut som ett underliv, och den tredje moroten var i hopsnodd med en annan. Allt detta kunde läsas i Norrtelje Tidning under veckan som gått!
4. Semesterångest: När jag kom mitt i ett par som skulle ta farväl av varandra efter en dejt och killen säger efter en lång tvekan på ett alltför hurtigt sätt: "Vi syns kanske en vacker dag! Tack för i kväll" och tjejen säger långsamt och ledset: "jaha..hej då.." Hände även det här i Solna.
5. Godste maten: Kantarellerna i Roslagen, Guacamolen i Tyresö, Devils Food kakan i Solna och Bearnaiseburgaren vid Höga kusten bron*. (Jag är mätt fortfarande.)
6. Big Yes-yes: Sitta ute och läsa i skymmningen i 22 graders värme. (Fast när rådjuren började brunstlåta blev underteckand lite skraj.)

Molly


*Det stället skäms dessutom inte för sig. Rekomenderas!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home