Molly Bloms bravader

Sunday, June 14, 2009

För många är de bloggar som redovisar de inköp som gjorts alltifrån kökslampor från ellos till italienska märkesplagg som tillverkats i maffiakontrollerade sweatshops ( om just detta talas det konstigt nog inte om ) Men! Jag vill sälla mig till denna skara och meddela om ( läs skryta) mitt senaste nyförvärv! Jag har fått ett stringhyllesystem som passar en hel vägg. Jajamänsan, det är genuint 50-tal, ingen nyproduktion och det inkulderar en sk skrivskiva. Jag vill bara gråta när jag tänker på det och lite svimfärdig är jag allt med.


En hobby jag lagt mig till är att jag börjat spela blockflöjt och terroriserar mina medmänniskor med musik. Jag kan spela Saltarello, Tourdion, Herr Mannerlig, Vänner och fränder som den värsta lajvamatör. Jag håller även på att lära mig ledmotivet till Fåret Shaun och A Swingin' Safari*.
Jag spelar även Beethoven, Bach,Mozart och Vivaldi i några sekunder och även Triumfmarschen ur Aida av Verdi.

Jag är ungefär på samma nivå som en femteklassare, desto roligare är det skicka inspelningar till vänner via mobiltelefontekniken som visar hur mitt spelande utvecklats...





*ledtråd: På a svarar vi Gustav den femte, på b säger vi pass och på fråga c svarar vi Kungens kurva.

M.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home