Molly Bloms bravader

Thursday, June 11, 2009

Inget NATO på mina ägor. Jag trodde i min enfald att mitt hemman skulle bli NATO-fritt, men ack vad jag bedrog mig.

Snälla, sluta genast med att fara med era helikoptrar över min gård. Jag har inte gömt några Lapistan-terrorister i källaren, men ni kanske tror att dom sitter i träden så lågt som ni far.

Polisgrisar överallt. Jag kommer ur balans så fort jag ser en polisbil och nu har jag sett så många piketer att jag inte känner mig säker på mitt hälsotillstånd. Jag höll på att bryta mot väjningsplikten på grund av svaga nerver. Ska inte ni ut och jaga clownaktivister eller nåt? Men glöm bara inte att blåsa innan ni ska rycka ut, på plats spelar det väl ingen roll om ni är lite smålulliga. Det har ju hänt förr.

Visst känns det ändå bra att Asiens blindtarm används som övningsområde, och tänk vad behändligt då Sveriges försvar i stort sett består av en telefonjour med vidarehänvisning. Har man ingen egen armé får man väl bjuda in andras! Att bli utsatt för Partycrashers är ju aldrig roligt.


M.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home