Molly Bloms bravader

Thursday, May 11, 2006

Saker jag tycker om:

1. Att fara på stan ensam och äta på MacD, En Big Mac med pommes, Bearnaise dipp, ketchup + cola light utan is. Och så läser man en kvällstidning utan att skynda sig någonstans.
2. Att sortera fröpåsar och att planera rabatter.
3. Att göra kick-downs med Forden.
4. Att hitta en riktigt bra bok så att man går och lägger sig tidigt bara för att.
5. Att festa när man är riktigt sugen och få en fylla som planar helt tillfredsställande.
6. Att jag vet i mina drömmar att jag drömmer.
7.Att köra ifrån gubbar i splitternya bilar och kepskillar i märkestrimmade bilar vid trafikljus på halt väglag. Speciellt när man gör det medvetet genom att köra upp i filen bredvid men en billängd bakom bilen bredvid. Man vet att bilen bredvid vet och sen när det slår om till grönt så bara far man iväg och lämnar ett slirande åbäke efter sig. Då är det värt att leva.
8. Memma, en finsk underskattad dessert.
9. När jag efter en dispyt visar att jag har rätt genom att ange en källa så svaranden i fråga blir svarslös. Ha!
10.Ordspråket "Den som ger blir aldrig fattig"

Det var väl allt.

M.

1 Comments:

  • At 10:10 PM, Blogger Sooz said…

    Memma! Jag smakade det för första gången i påskas, det är ju jättegott. Så det så :) Fast mätt blir man av det :)

     

Post a Comment

<< Home