Molly Bloms bravader

Thursday, May 25, 2006

Fyllor jag minns.
Hey, både en upplevelse, en tidsspegel och drickatips! Percis som ett Kinderägg eller nåt)

1.Första fyllan:
Dryck: Brännvin special + Ginger Ale.
Hur det gick: Det sista jag kommer ihåg är att en knopp från en telefonkiosk dörr kommer emot min panna. Sen vaknar jag upp på ett golv.

2.Vanligaste fyllan under tonåren:
Dryck: Folköl.
Hur det gick: Man gick helt enkelt ner till konsum Svea och köpte två 6-pack. Det här var innan såna tokigheter som legkoll. Hur det gick: Man blev sådär finfull men blåsan tryckte på dessvärre. (bonusinfo: gömde de burkar som blev över i stereohögtalarna)

3.Fyllorna på Lerbäcken:
Dryck: 5 st starköl inhandlat på bolaget.
Hur det gick: Det gick väl bra de flesta gångerna, förutom då jag drack upp mina 5 öl på cirka en halvtimme. Man ville ju inte missa 3:ans buss in till stan. Sen har jag svaga minnen av att jag gick in på Cleo gick ut och sen att jag gick runt i Hertsörondellen och att det åskade samtidigt. Ja Jesus, allt slutade väl iaf.

Saker jag kommer ihåg på Lerbäcken: När vi hade musikduell med en granne (detta var INNAN störningsjourernas tid min vän)

4.Fyllorna med Empo:
Dryck: a) Moselblumchen ( det enda morsan köpte ut innan man var 20.
Hur det gick: Bra! (lita alltid på mamma!)

b) Gin & Tonic (Ha! En Gin&Tonic period)
Hur det gick: Bara fint, men att man kunde dricka GT och tycka det var gott? Huja! Under den här perioden gick vi mycket på bryggeriet.

c) Premiären för 7,2 orna.
Hur det gick: denna premiär inföll sig på Pentryt i Piteå, som vanligt hade vi grundat innan med våra 5 starköl. Vi tog en 7,2 och väntade.. ingenting hände ”det här är bluff” tyckte vi. Så vi tog en till DÅ började det hända saker. Sen blev allt ett virrvarr, vi tappade bort varandra, jag for till toan och spydde, Empo for till toan och spydde, sen for jag hem (hur vet jag inte) Men jag kan säga en sak: En av de bästa E-type konserterna jag varit på var det. Empo kommer iaf håg henne som skakade så mycket på brösten sen minns hon inte mer. Och ja, hon hittade hem till mig! (Empo alltså, inte kurdiskan med underbyxorna med brösten)

d) Man tager 1 st flaska vin och två flaskor starkcider, blandar detta med outspädd blandsaft till angenäm styrka och smak.
Hur det gick: En snabbt övergående sommartrend så där 96-97

e)För mången starkcider.
Hur det gick: inte så bra Empos inflyttningssfest blev inte riktigt som hon trodde, fast smörgåstårtan var god. Sen gick vi på Bodensia, kom in men var tvungna att gå på toa, DÅ kommer Empo INTE in. Hon är för full och får inte komma in typ 5 min senare. Jag går hem. Empo får skjuts av snälla polisfarbröder.

5.Fyllorna på Bergnäset
Dryck: en halv kvarting + lite till och lämpligt groggvirke (såsom Pommac, Passionsfrukt, hallonsoda och Päronsoda)
Hur det gick: Bara fint! Med bra musik och en Webbcam kan man göra roliga grejer! PÅ den här tiden gick man mycket på Pimpis ( är du 80-talist så får du leva med din okunnighet) och Cleo ( till samma 80-talist, det här var INNAN drinkborden)

Kommer speciellt ihåg: a) när jag bara spelade Global Fussball en hel kväll
och b) när vi bara spelade ”Liar” med Henry Rollins och låg och stirrade i taket. Dom andra på födelsedagsfesten tyckte det nog inte var lika kul.

6) Den legendariska midsommarfesten
Dryck: En förrädisk grumlig bål bestående av HB, något oidentifierbart virke och en massa Cocktailfrukt.
Hur det gick: Den var ju riktigt god den där bålen och när jag satt så bra till så blev det ju bara så att man tog en till och en till och en till. Sen började jag be folk att ge mig sina Cocktailbär. Det fick jag. Sen är jag ute på en åker och klappar en katt, plockar 6 sorters blommor men räknar till sju. Sen kommer min dåvarande och säger att det kanske är bäst jag går hem. Då är klockan 8 på kvällen.

7) Festen hos Pipen
Dryck: inhandlad på bolaget, säkert öl.
Hur det gick: en av de bästa festerna jag varit på! En sån där härligt spontan fest. Jag går omkring med Pipens sporttröja, sen kommer att par tjejer från Piteå som alla nonchar. Ja och så är det historian om Babuschkan och hennes korvfingar och han som skulle bli arbetslös och sa: ”Ja… nu får man börja tuta på heltid” Ett ljust minne i mitt liv faktiskt.

8) Festerna med min förra svägerska.
Dryck: Rom & Cola.
Hur det gick: Bara fint, bra musik, bra stämning. Gick oftast på Cleo eller sommarmixen (finns det kvar: gå inte dit grovt överskattat, alla bara går runt runt.
Saker jag minns: Då vi gick ut på en lördag till Cleo och vakten säger” Dansbandet är sjuka, bara så ni vet” Vad lessna vi blev då. Nu kunde man rocka låss med 30-plussarna.

Sådärja nu var det klart!

M

0 Comments:

Post a Comment

<< Home