Molly Bloms bravader

Monday, August 28, 2006

Kontaktannonsdags:


Ensam väljare söker Parti.
Arbetslös akademiker, kvinna i sina bästa år söker ett parti i höst att lägga sin röst på. Har tidigare blivit grymt sviken av andra partier, men hoppet är ju det sista som överger en! Du ska som parti tycka om människor, vara din ideologi trogen och sätta mig som väljare i första rummet. Du måste även vara en god lyssnare. Det jag kan ge dig är min röst och en hand att hålla i när det blåser hårda vindar. Ligger du nära 4-procentspärren så är det inget hinder. Foto ej nödvändigt. Känner du dig träffad? Maila mig då på: valtider@yahoo.se, så får vi se vad som händer. Kanske blir det vi två i höst?
”Villrådig i valtider”



och svaret jag fick:


Hejsan Villrådig i valtider!
Jag är helt säker på att ditt parti kommer att heta Junilistan i september.
Junilistan är ett tvärpolitiskt parti som bygger på tre pelare: Ja till
Europa - Nej till EU-stat, Makten ut i landet, och Riktiga jobb åt alla.

Jag upplever att i Junilistan får man gehör om man har en bra idé, och att
partiet verkligen vill att demokrati ska byggas underifrån och att
medborgarnas inflytande i samhället ska öka.

När jag började sympatisera med Junilistan så var det först och främst för
att jag kände att Junilistan är ett ärligare parti, de slänger inte valfläsk
hit och dit, och att de vill verkligen det bästa för Sveriges innevånare,
och det tror jag att du också kommer att känna.

Ps, visste du att om vi sänker EU-medlemsavgiften till en tredjedel av
dagens nivå, räcker pengarna exempelvis till:
10 000 kronor mer i pension per pensionär och år
eller
Gratis tandvård för alla
eller
Halvering av fastighetsskatten
eller
6 000 kronor mer per barn och år.

www.junilistan.se för hela vårat partiprogram och för att läsa om våra
riksdagskandidater från Norrbotten.

//mvh. sympatisör Junilistan

Det här är den enda politiska propaganda som får förekomma på min blogg, men jag tillåter Junilistan detta, för dom har brighta väljare som läser insändarsidan i tidningen.

Och så en hemlighet. När jag först läste ut partinamnet junilistan så trodde jag att det var någon fd Sovjetlisk delrepublik som brytit sig ut den ryska federationen och blivit en självständig stat.Säg Junilistan som Afghanistan.

MOlls

0 Comments:

Post a Comment

<< Home