Molly Bloms bravader

Thursday, February 15, 2007

Sånger till ett barn.

Se vad man kan hitta i de djupaste arkiven! När man är gravid kan man komma på de mest lysande idéer. Denna samlingsskiva komponerade jag ihop då jag vill skapa en motvikt till de vedervärdiga ”Sånger till ett barn” skivor som är fyllda med The Real Group och jag vet inte vad. Lyckligtvis äger jag inte någon sådan. Jag gjorde en själv istället, och såå mycket bättre… Man kan kanske säga att detta är mitt musikaliska testamente.

  1. Bo Hansson De svarta ryttarna och vägen till vadstället
  2. Velvet Underground Venus in Furs
  3. Johnny Cash Sunday Morning Coming down
  4. Rammstein Klavier
  5. Skäggmanslaget Gråtlåten Polska efter Hjort Anders
  6. Jefferson Airplane White Rabbit
  7. The Velvet Underground All Tomorrow’s Parties
  8. Henry Rollins Liar
  9. Iggy Pop The Passenger
  10. Iron Maiden Children of the Dammed
  11. Janis Joplin Piece of My Heart
  12. Rammstein Der Meister
  13. Jimi Hendrix Castle Made of Sand
  14. Kebnekaise Barkbrödslåten
  15. PJ Harvey A Perfect Day Elise
  16. Leonard Cohen The Partisan
  17. Lou Reed Perfect Day
  18. Rammstein Mutter
  19. Type O Negative My Girlfriends Girlfriend
  20. Marlene Dietrich Sag mir wo die Blumen Sind
  21. Bonustrack: O-låten med Magnus, Brasse och Eva

Molly

0 Comments:

Post a Comment

<< Home