Molly Bloms bravader

Wednesday, February 25, 2009

Mollys skamliga hemligheter. Ja i dessa tider så verkar sanningsbegreppet vara lika stadigt som ett krossat rö för vinden. Även om det inte fullt har gått tvenne månader i skammens år 2009 så följer härmed mina hemligheter som i den bleka vintersolen måste vädras ut.

1. Jag lurade Coop på 4 kronor i rabatt för en kaffesort som inte ingick i rabatten.(Det var en ekologisk, lite finare sort jag köpte)
2. Jag har börjat gilla Hammerfall. (Jag har alltså samma musiksmak som finniga volvoraggare med bakvänd keps)
3. Jag har köpt en bok av Unni Drougge + Jane Fondas självbiografi på bokrean.
4. Jag har börjat lägga pärlplattor.
5. Just nu har jag skrovmål som 1a favoriträtt, skulle kunna äta det varje dag. (Jag har alltså samma matpreferens som finniga volvoraggare i bakvänd keps.)



och så lite poesi:

Johodå, så ska kronprinsessan knyta hymens band,
En miljon kostade visst det som glänser på hennes drottninglika hand.
Visst är det trevligt för Herr Hantel emeritus att se sin svärmor in Spe
säga vad hon tycker om arrangemanget genom att läsa från papper brevé.
Snälla är det en billig teater med mången usel aktör?
För kungliga familjer är bäst när de föds, gifter sig eller dör.
Må det vi ser vara början till slutet för den usla komedie
som i vårt land kallas konstitutionell monarki.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home