Molly Bloms bravader

Thursday, March 05, 2009

Jag är så trött på:

IKEAS jävla smäckprylar. Inte en pinal från det onda imperiet ska härmed komma över min tröskel. Inte en servett! Inte en grytlapp! Skiten har fraktats till Haparanda och jag hoppas att vid gud att den stannar där. Jag tror inte att den store Kamprad bäddar sina sängar och om han gör det så vill jag fästa vid en liten detalj i ett visst par påslakan. Någon smart designer har kommit på den eminenta idén med att ha små plastknappar i öppningen längst ser som man kan knäppa så att inte täcket ska fara ut. Så var väl tanken. MEN OM DE JÄVLA KNAPPARNA HAR PAJAT DÅ? Just det, det är ju små bischliga tryckknappar i plast, inte fan håller det. Men det som retar mig mest av allt är att man slutat med att ha hål i andra sidan påslakanet som ska underlätta när man sätter i täcket.
Hädanefter blir det filt och enkelt lakan för Molly. Eller också kan en Svensk-Finsk-Rysk talande varuhusanställd komma hem till mig och byta påslakan. Föresten har en lågenergilampa smält, och den kommer från… just det, det stora varuhuset i öster. Ondskans imperium.


Och veckans glada CSN-Årsbesked går till vår regering som beslutat att avskaffa kårobligatoriet. För vad är inte hela ”kårgrejen” om inte ett enda stort vuxendagis för mobboffer som inom ”kåreriet” kan hämnas sina bittra grundskoleår genom att iklädd en overall förtrycka andra stackare i sin tur.


Sen är jag trött på den jävla snön. Det känns som om man befinner sig i en jävla isoleringscell så fort man går utomhus.

Med hopp om bättre tider.

1 Comments:

  • At 7:18 PM, Anonymous Anonymous said…

    kan avslöja att inte en vecka efter detta inlägg var molly nästan på väg till kamprads jaktmarker.

     

Post a Comment

<< Home