Molly Bloms bravader

Friday, March 20, 2009

Saker i barnprogram jag var rädd för när jag var liten.

1. Den blå saxofonisten i mupparna
2. Päron
3. Beaker i mupparna
4. Anton Svensson när han skrek
5. Den vita amazonen i ett barnprogram
6. Gorillahanden som vände sista bladet i eftertexterna till Trazan och Banarne.

Men inte fan skrev mina föräldrar någon insändare eller fick för sig att vara med i ett reportage om de hemska barnprogrammen som skrämmer barnen. Nä, de var fullt upptagna att läsa DN och lyssna på jazz. Nu blir det ju moralpanik bara de visar en röd jävla boll på teve, för då får 00-ungarna panik för de har aldrig sett färg förut i sina Kaffelattefärgade hem, och storbildsteven får ju bollen att se så stor ut!

Mitt råd: Sätt ungarna framför Tårtandvdn med ett paket russin så det blir riktiga människor av dom. Annars kommer Gudrun Shyman föda barn i deras drömmar.

2 Comments:

  • At 9:53 AM, Anonymous Anonymous said…

    Alltså, va? Skriver nån insändare om skrämmande barnprogram innehållande röda bollar? Nu måste du förklara, jag blev nyfiken.

     
  • At 7:09 PM, Blogger Molly Blom said…

    Nä det får jag verkligen inte hoppas, med med dagens föräldrageneration skulle det inte förvåna mig alls!

     

Post a Comment

<< Home