Molly Bloms bravader

Wednesday, March 18, 2009

Får jag irritera mig lite på:

1. Cafékulturen. Jag fattar bara inte vitsen att betala 20 kr för en kopp lankigt kaffe och 35 kr för en chokladmuffins och att sitta och hänga på ett fik. På gränsen till idioti när man får en förpackning Willys kaffe för 30 spänn. Jag har nämligen hört ryktesvägen att det är just det kaffe som kaféerna använder och tjänar multum på när pedagogikstudenter från småland vill träffas innan de ska till bion för att se den senaste Colin Nutley filmen.

2. De självutnämnda nördarna. Ja de går under olika namn såsom boknördar, tygnördar, och … fikanördar. En nörd är för det första aldrig självutnämnd. Utnämner man sig själv till en nörd så är man endast en tönt. En sann nörd är självständig och stolt och skulle aldrig ha behovet att hävda sig på dylikt sätt.


3. Att man inte har containern för kartong och förpackningar bredvid containern för tidningspapper på den återvinningsstation jag använder.

Molls.

Snart i en bastufest nära en melonlikörflaska.

1 Comments:

  • At 6:19 AM, Anonymous Anonymous said…

    På mitt fik är kaffet gratis och det är inte willys,dock brukar man ofta få köpa med sig fikabröd...men det är fri refill på kaffe och skitsnack!

     

Post a Comment

<< Home