Molly Bloms bravader

Tuesday, June 16, 2009

Jag har inte ofta behövt kontaka sk "support" gällande datorkrångel. Men i dag var det premiär. I ett visst fall hade jag blivit av med mitt användarid för jag provade för många gånger med det lösenord jag trodde var det rätta. Det var det inte så jag ringde till supporten.

Jag: "Jag har inget id kvar, det står att jag blivit avstängd"

Supportkille 1: "Nej det är du inte alls, starta bara om datorn så kommer det funka igen."

Jag *skeptisk* startade så klart om datorn, det är ju en support. Dom ska ju vet vad det handlar om. Eller hur. Samma sak som förra gången. Jag ringer supporten igen.

Jag: "Hej jag ringde för typ en minut sen, mitt användarid har spärrats, en kille jag pratade med sa jag skulle starta om datorn och att problemet skulle vara löst"

Supportkille 2 *Förbannad* "VAD SA HAN?. SÅ DÄR KAN MAN INTE GÖRA!! VAD HETTE HAN?? SA HAN VAD HAN HETTE?

Jag *lite skraj* "Nää det gjorde han inte, men han pratade fort..."

Supportkille 2 *mutter mutter* "Du föresten, känner du till någon som kan något om databasen det rör för jag har ingen aning om hur jag ska kunna fixa det här, jag kanske ska prata med en kille som kommer tillbaka efter lunchen?

Jag * tänker för mig själv* "Jo jag vet precis hur jag ska få mitt användarid tillbaka, jag sitter bara i telefonsupport för att jag tycker det är kul att spendera min arbetstid på det sättet."

Supportkille 2:*skriker argt* "KOMMER DU INTE I HÅG VAD HAN HETTE?? SA HAN VERKLIGEN SÅ? MAN KAN JU FÖRFAAN INTE GÖRA PÅ DET SÄTTET!

Jag: "Nä."


Supportkille 2 *Resignerad* "Äh, jag ringer tillbaka."

Jag "Hej Hej"

Är det bittra dataingenjörer som sitter i supporten för de inte kan få andra jobb? Eller har priset på Jolt gått upp så mycket att det blir kännbart i ekonomin? Eller har de fått gruppstryk i WoW? Frågorna är många men svaren få.



Kurs i att tänka positivt: Det finns alltid de som har de värre!


M

1 Comments:

  • At 6:55 AM, Anonymous Vic said…

    Hur gick det sedan? Fick du datorn att fungera?

    Jag skär hellre av mig ena armen än att ringa någon slags support. Så "patronized" har jag aldrig blivit behandlad, iaf inte på den här sidan av 5 års-strecket

     

Post a Comment

<< Home