Molly Bloms bravader

Monday, May 15, 2006

Veckans U-lands problem.

1. Alltså, det är jättejobbigt att gå två kilometer bara för att hämta vatten.
2. Fan vad jobbigt det är att tvingas samla i hop bränsle til lfamiljen i stället för att gå i skola.
3. Helvete vad jag önskar att jag inte blev kidnappad och tvångsgift bara för att det är kvinnobrist i den här belägna bergsbyn.
4. Kan ingen försöka få bort milisen från vår by. Jag är jätteirriterad på att jag och min familj måste gömma oss i bushen varje natt.
5. Inse, mina händer blir aldeles förstörda av att hålla på att väva den här mattan 14 timmar om dagen.
6. Jag trodde stendammslunga var en utrotad sjukdom ända tills jag fick den själv. Så tokigt det kan bli!
7. Det är fan inte roligt att ligga och frysa på gatan sen jag blivit utslängd från busstationen.
8. Vad snåla mina kompisar har blivit, inte ens dela med sig av limtuberna kan dom.
9.Vet ni hur irriterande det var när jag insåg att min farfar var en köpeslav och att jag själv så här 50 år senare måste arbeta av skulden han dragit på sig?
10. Undar vad jag ska äta idag? Jobbigt att vara hungrig hela tiden, vettu.

m.

1 Comments:

  • At 12:36 AM, Blogger Sooz said…

    Ja attans vad dom klagar. Vi har det minsann jobbigt på riktigt.

     

Post a Comment

<< Home