Molly Bloms bravader

Saturday, June 20, 2009

Om det är något jag inte är så är det:

1. Sjövan. Jag blir en Stig-Helmer drekt jag står på en brygga i en för liten seglarväst, och inte fan vet man var alla remmar ska vara heller. Man försöker av all kraft att inte ramla i vattnet när man ska gå i båten. För övrigt blir jag sjösjuk på Gotlandsfärjan när det knappt är några vågor och även när jag sitter i en kanot och man får lite svall efter en motorbåt. Jag stannar heller på landbacken och läser en god bok.

2. Skidentusiast. Jag vet inte hur mycket jag hatar vinter och allt som den årstiden för med sig. Nej jag har aldrig åkt slalom någonsin och jag planerar inte att göra det heller. Jag har på femton år åkt längdskidor två gånger. Hoppas det tar lika lång tid till nästa.


3. Animefantast. Ser jag en till film om en flicka i allt för liten kjol som pratar gnälljapanska kommer jag ägna mig åt den fina japanska konstformen som inkluderar ett föremål med vass egg och min egen mage.


M.

Ps Roligast just nu: Vid rävjakten på Saltkråkan då farbror Melker slår på en tom kaffeburk. Ungefär så känner jag mig när jag kommenderas ut och ska hjälpa till med saker jag egentligen inte alls har lust med. Man försöker visa entusiasm för uppgiften, men vill bara fort som faan därifrån. Ds

0 Comments:

Post a Comment

<< Home