Molly Bloms bravader

Monday, July 06, 2009

Jag är inte så lite trött på:

1. Kulturtanter i för stora linnekläder med plast i öron och på näsryggen, och en snedklippt frisyr på det. Jag orkar bara inte men en till. Dom verkar vara överallt med sina egna små föreläsningar om hur de kom över "jante". Sjalar i tokroliga färger har de draperat om halsen också.

2. Min förkylning som jag haft sen i slutet av maj.

3. De två morgontidningarna i mitt län. Samma jävla artiklar på kultursidorna är det. Nu är det närläsning som gäller i två veckor och sen kommer det komma en insändare på det. Förra gången jag påpekade ägarförhållandet i en insändare och vilka konsekvenser det skulle kunna få renderade det i ett argt telefonsamtal från Norrlands Största Dumheter då en anonym herre skällde ut mig. Så nu är jag tillbaka. Vänta bara.


M.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home